Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/platne/lgd/public_html/archiwum.trzykrajobrazy.pl/wp-includes/post-template.php on line 284

Warning: preg_match(): Compilation failed: invalid range in character class at offset 34 in /home/platne/lgd/public_html/archiwum.trzykrajobrazy.pl/wp-content/plugins/nextgen-gallery/products/photocrati_nextgen/modules/nextgen_basic_tagcloud/package.module.nextgen_basic_tagcloud.php on line 182

17.01.2013

Pruszcz Gdański

Uroczysta gala I edycji konkursu o Certyfikat Marki Lokalnej „TRZY KRAJOBRAZY ZIEMI GDAŃSKIEJ”

Relacja z wydarzenia:

2013-gala-marki-lokalnej-16

Znamy Laureatów I Edycji Konkursu o Certyfikat Marki Lokalnej „Trzy Krajobrazy Ziemi Gdańskiej”. W piękny zimowy wieczór 17 stycznia 2013 r. w hotelu Chopin w Pruszczu Gdańskim odbyła się uroczystość wręczenia statuetek i certyfikatów Marki Lokalnej „Trzy Krajobrazy Ziemi Gdańskiej”.

Laureatami I edycji Konkursu w trzech kategoriach zostali:

Produkt spożywczy: Miód Pszczółkowski zaprezentowany przez Rejonowe Koło Pszczelarzy w Pszczółkach

Wyroby rękodzielnicze i rzemieślnicze: Prace Szydełkowe Pani Małgorzaty Tutkowskiej

Inicjatywy lokalne: Ogólnopolski turniej Orlików rocznik 2001 organizowany przez Stowarzyszenie Klub Sportowy KS Osiczanka Osice

Laureaci Konkursu tworzący swoje dzieła na obszarze działania LGD „Trzy Krajobrazy” (6 gmin Powiatu Gdańskiego) zostali wyłonieni spośród 11 produktów nominowanych do tego tytułu. Pomysłodawcą i organizatorem Konkursu jak i Gali jest Lokalna Grupa Działania „Trzy Krajobrazy” realizująca podejście LEADER w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013 współfinansowanego przez Unię Europejską.

Galę rozdania certyfikatów Marki Lokalnej uświetnili goście:

  • Marszałek Senatu RP– Bogdan Borusewicz, który wręczał statuetkę laureata w dziedzinie produkt spożywczy
  • Prezes Pomorskiej Izby Rolniczej – Zenon Bistram,  wręczał statuetkę laureata w kategorii wyroby  rękodzielnicze i rzemieślnicze
  • Prezes Banku Spółdzielczego w Pruszczu Gdańskim– Elżbieta Kuźmicz , fundator nagrody w kategorii inicjatywy lokalne

Ponadto  zaszczycili nas swą obecnością :

  • senator RP – Andrzej Grzyb
  • wicemarszałek woj. Pomorskiego – Ryszard Świlski
  • dyrektor Departamentu Turystyki UM w Gdańsku – Marta Chełkowska
  • Starosta powiatu gdańskiego – Cezary Bieniasz – Krzywiec
  • Burmistrz Miasta Pruszcz Gdański – Janusz Wróbel

 

oraz wielu innych znamienitych gości, wśród nich Wójtowie  6 Gmin, członków LGD” Trzy Krajobrazy”.

Szczególną uroczystość uświetnił zespół muzyki dawnej RADNYNA, który zagrał kilka utworów ze swojego repertuaru.

Niewątpliwie należy tutaj wyróżnić menu , które zaserwował hotel Chopin w Pruszczu Gdańskim . Potrawy zarówno na przystawki jak i uroczystą kolację zadziwiały swoistymi nazwami , związanymi z regionem Żuław jak i formą i smakiem. Wszystkim polecamy takie potrawy jak :

  • Bubbath – menonnicka przekąska – swojska kiełbasa w cieście drożdżowym
  • Zraziki ze schabu z nadzieniem z kaszy gryczanej niepalonej i grzybów suszonych
  • Sos borowikowy, placuszki z cukinii i ziemniaków

Ale deser przerósł nasze oczekiwania – oryginalny, nietypowy, prosty, wspaniały smakowo – spaghetti z naleśników ze smażonymi śliwkami i jabłkami.

Zbierając gratulacje na temat organizacji i rangi imprezy, patrząc na wzruszenie nagrodzonych, możemy śmiało uznać, że idea takiego konkursu jest niewątpliwie potrzebna i jednoczy twórców w ubieganiu się o ten certyfikat.

Certyfikat produktu markowego „TRZY KRAJOBRAZY ZIEMI GDAŃSKIEJ” daje możliwość bezpłatnego posługiwania się znakiem promocyjnym.

LGD Trzy Krajobrazy zapewnia ze swej strony promocje nagrodzonych produktów za pośrednictwem portalu WWW.trzykrajobrazy.pl i portalu regionalnego oraz promocję  na targach wystawienniczych.

Prezes LGD „Trzy Krajobrazy” pragnie tą drogą również podziękować jeszcze raz znamienitym gościom jak i wszystkim uczestnikom konkursu za uświetnienie tej uroczystości oraz  uczestnictwo w konkursie jak i Gali .

Zapowiadamy już następny konkurs na 2013 rok i mamy nadzieję, że ta marka zacznie funkcjonować w świadomości tak mieszkańców obszaru  jak i turystów z Polski i zagranicy.

Autor: Roman Grzyb

Podziel się informacjami za pomocą portali społecznościowych!
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on Facebook
Facebook
Share on Google+
Google+

Zaproszenie na wydarzenie:

W ramach aktywizacji liderów i twórców oraz budowy marki obszaru LGD „Trzy Krajobrazy”, zgodnie z przedsięwzięciem ujętym w LSR, ogłosiło w październiku 2012 r.  Konkurs o Certyfikat Marki Lokalnej w trzech następujących kategoriach:

  1. produkty spożywcze
  2. wyroby rękodzielnicze i rzemieślnicze,
  3. inicjatywy lokalne

W wyniku ogłoszenia konkursu wpłynęło 31 zgłoszeń z całego obszaru działania: w kategorii: produkty spożywcze – 9, wyroby rękodzielnicze i rzemieślnicze -14, inicjatywy lokalne – 8

Zgodnie z zamieszczonym na stronie regulaminem pierwsze posiedzenie Kapituły Konkursu odbędzie się w dniu 7 stycznia 2013 r., na którym zostaną wyłonione nominacje w poszczególnych kategoriach do Certyfikatu Marki Lokalnej. W skład Kapituły wchodzą osobistości oraz specjaliści z poszczególnych dziedzin.

Uroczysta Gala połączona z wręczeniem Certyfikatów MARKI LOKALNEJ „Trzy Krajobrazy Ziemi Gdańskiej” odbędzie się 17 stycznia 2012 r. w hotelu Chopin w Pruszczu Gdańskim.

Ten wpis opublikowano 21.12.2012

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Unia Europejska
Program LEADER
Departament Programów Rozwoju Obszarów Wiejskich

„Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie.”
Operacja mająca na celu realizację planu komunikacji zawartego w Lokalnej Strategii Rozwoju na lata 2014-2020 współfinansowana jest ze środków Unii Europejskiej w ramach działania 19 Wsparcie dla Rozwoju Lokalnego w ramach inicjatywy LEADER, poddziałanie 19.4 Wsparcie na rzecz kosztów bieżących i aktywizacji Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020. Przewidywane wyniki operacji: skuteczna wymiana informacji pomiędzy LGD a społecznością lokalną oraz promocja obszaru